linsluslinus.blogg.se

2012 är året som mitt stora äventyr börjar. Jag skall åka till USA för att jobba som Au Pair i ett år, det skall bli grymt kul och spännande. Följ med mig på min resa som förhoppningsvis kommer att bli AWESOME! :)

Roadtrip Day 5!

Kategori: Allmänt

Therese körde väckning av svenskarna idag, cirka 7.20, vilket innebar att jag fick cirka 1 timmes sömn idag! Fast shit vilken energi jag hade alltså, inte ett dugg bakis som alla andra och alla andra var supertrötta medan jag sprang runt som en duracell kanin. Fick uppdrag att väcka Raul som försov sig, mycket roligt hehe!  Sedan så var det att stuva in sig i bilen innan det var dags att åka vidare. Death Valley och 52 graders värme. Vet inte om det var superenergin som gjorde det eller vad, men så himla varmt tyckte inte jag det var i alla fall, sedan så besökte vi några sanddyner, den sanden var varm, så varm att en tjej fick brännblåsor på fötterna. Galet det där alltså. Sedan begav vi oss till en ny camping där vi skulle spendera natten och guiderna hade en överraskning till oss på kvällen. Vi åkte till varma källor några minuter bort. Badade en stund innan det var dags att bege sig tillbaka till campingen för att sova. Kan väl inte direkt säga att Death Valley är någon sevärdhet, kör man igenom typ som vi gjorde så är det lika bra att stanna till ,annars så är det inget man behöver lägga fokus på.
Jag dog, det var så varmt att jag dog, passande ställe att dö på dock. Eftersom det heter Death Valley!
Det fick bli en fotbild från de varma källorna!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: