linsluslinus.blogg.se

2012 är året som mitt stora äventyr börjar. Jag skall åka till USA för att jobba som Au Pair i ett år, det skall bli grymt kul och spännande. Följ med mig på min resa som förhoppningsvis kommer att bli AWESOME! :)

San Francisco, Boston and Chicago

Kategori: Allmänt

Då jag trodde att vi turen skulle sluta lördag kväll istället för fredag kväll så hade vi bokat flyg tidigt söndag morgon hem. Och tanken var att jag skulle börja jobba måndag morgon igen, men några dagar efter att vi hade bokat flyget så får jag reda på att jag är ledig en extra vecka. Inte klagar jag liksom. Så vi spenderade lördagen med att strosa runt i San Francisco för att sedan på kvällen återvända till hostlet för att hämta våra väskor och sedan bege oss till flygplatsen med de som skulle flyga på kvällen. Vi var ett gäng som hade bestämt sig för att spendera natten på flygplanet då vi skulle flyga ut på morgonen. Det tråkiga var dock att vi hade bokat biljetter hem till Boston igen, så jag och Chrille vi flög hem till Boston igen för att sedan stressa ihjäl då Chrilles flyg var försenat då det var tvunget att cirkulera runt över Logan. Vilket innebar att jag fixa så vi fick gå före hela kön då vi hade cirka 20 minuter tills att planet skulle gå och inte tid att stå i säkerthetskontrollskön. Springer fram till vårt plan som dock är försenat för där är något problem med ena vingen/motorn. Hoppa på planet som tog oss till Chicago där vi skall spendera några dagar. Inte den bästa söndagen i mitt liv, troligtvis den då jag har varit i ett flygplan eller på en flygplats mest i alla fall. Framme i Chicago så tar vi oss till hostlet och checkar in och gå i princip direkt och lägger oss. Och detta var en välbehövlig vila då man sovit på flygplan/flygplats de senaste 24 timmarna. 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: