linsluslinus.blogg.se

2012 är året som mitt stora äventyr börjar. Jag skall åka till USA för att jobba som Au Pair i ett år, det skall bli grymt kul och spännande. Följ med mig på min resa som förhoppningsvis kommer att bli AWESOME! :)

Vaccation time! Roadtrip Day 1!

Kategori: Allmänt

Vi får börja dagen innan. Sovit cirka 2.5 timmar för att gå upp vid 3.30 för att ta taxi till flygplatsen vid 4 för att Chrilles flyg går kl.6, mitt gick inte förräns kl.7. Väl där så var det bara att hoppa på flyget efter lite trix med chrilles biljett. Landar på LAX ( Los Angeles Airport) tar en shuttel till hostlet. Dagen spenderas med att cruisa runt i Santa Monica för att sedan möta upp med Chrilles familjs gamla aupair som har en ny familj där. Vi åkte hem till honom och festa lite, tål jag att säga att med väldigt lite sömn och mindre mat i magen så blev man lite mer än salongsberusad i alla fall. Kommer hem till hostlet, däckar på typ två minuter, vaknar några gånger under natten av diverse anledningar, vaknar dock 6.30 för att gå på toa, är inte i mitt egna rum och har inte mina egna shorts på mig heller. Mycket spännande det där.
 
Roadtrip Dag 1:
Möter upp alla glada aupairer och ser två välbekanta ansikten i församlingen, Mora-tessan och K-stad-Sabina, som lämnat oss i Massachusetts för New York och Washington Dc. VIlka typer alltså.
Sätter oss i bilen. Sen så är det de typiska platserna att se i Los Angeles. Beverly Hills skylten, Rodeo Drive, Hollywood Blv. Hollywood skylten, Walk of fame stjärnorna! In i bilen igen och nu har vi en cirka 5-6 timmar lång bilresa framför oss till Lake Havasu och väl framme där så har vi för tillfället lämnat Kalifornia bakom oss och är nu i Arizona. Vi bor på en camping precis vid sjön, cirka 20 meter ner till vattnet där vi hade vårt läger. Cirka 45 grader varmt när vi kom dit så inga tält behövdes utan vi sov under stjärnorna denna natten. PS. Behövde jag säga att det var jag som kom först ner i vattnet eller ?
 
Vad tycks om min nya frisyr, tumme upp eller tumme ner ?
 
För er med facebook, många många fler bilder kommer att komma upp där inom kort. typ ikväll/imorgon!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: