linsluslinus.blogg.se

2012 är året som mitt stora äventyr börjar. Jag skall åka till USA för att jobba som Au Pair i ett år, det skall bli grymt kul och spännande. Följ med mig på min resa som förhoppningsvis kommer att bli AWESOME! :)

Roadtrip Day 6!

Kategori: Allmänt

Same procedure as last morning, same procedure as every morning. Alltså, äta frukost och packa ihop tälten och sedan stuva in oss i bilen innan det var dags för avfärd, denna dagen så begav sig bilen mot Yosemite National Park. Vi kommer cirka 5 minuter in i parken innan allting stannar. Då är där tydligen en person som har blivit anfallen av ett mountain lion. Bilen var helt söndertrasad, han klara sig utan några större skador. Väl där så var alla lagom möra efter de få timmars sömnen de senaste dagarna. Så vi bestämde oss för att gå till Lower falls, som låg cirka 30 minuters promenad bort. Vi gick dit och väl där så såg vi allt folk som höll på att klättra mot botten av fallet, så vi bestämde oss för att klättra dit också. Upp längs med stenar och klippor (ungefär) och det tog en liten stund innan vi var framme. Väl framme så fanns där en liten pöl, ja särskilt stor sjö bildades där inte, men jag bestämde mig i alla fall för att hoppa i vattnet. Jäklar vad kallt det var alltså, gissar på cirka 10 grader varmt vatten. Sedan så var det dags att bege sig tillbaka igen, och då hitta vi en stig som gick bakom alla klippor och som tog cirka 10 minuter att gå ner, istället för de 30 min att gå upp. Tillbaka till Colorado river där våra guider väntade. Bada en stund innan vi begav oss till lägret, slog upp tälten och laga mat, sedan så kollade vi på stjärnorna och jag har nu sett planeten Saturnus, ganska coolt hehe! Sedan så begav vi oss till poolerna för att bada lite mer innan vi grillade smores och sedan gick och lade oss.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: