linsluslinus.blogg.se

2012 är året som mitt stora äventyr börjar. Jag skall åka till USA för att jobba som Au Pair i ett år, det skall bli grymt kul och spännande. Följ med mig på min resa som förhoppningsvis kommer att bli AWESOME! :)

Roadtrip Day 7! End of the tour!

Kategori: Allmänt

Sista dagen nu, vi begav oss in i bilen igen för att denna gången bege oss mot San Fransisco, en stad som inte har mer än 800000 invånare, alltså mindre än Stockholm, alla vi blev grymt förvånade. Första stoppet var Golden Gate Bridge, tyvärr så var det ganska molnigt som det ofta är här. Sedan så var det Almo Square, där serien Huset Fullt spelades in. Sedan så var det Lombardo Street. En väldigt sicksackande gata om jag får säga så. Sedan till hostlet för att checka in för att sedan bege oss ner till Pier 39. Som är den kända piren här nere. Vi strosa runt lite, sedan när kvällen närmade sig så borda vi en stor katamaran som skulle ta oss till på en sunset cruise under Golden gate bridge och förbi Alcatraz. Det var väldigt trevligt, speciellt de sista 20 minuterna, det kan de flesta som var där intyga. Sa hejdå till den andra bussen för vi skulle inte sova på samma hostel. Fick dock besök av några på kvällen när vi satt i loungen och chillade. Nu är touren över!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: