linsluslinus.blogg.se

2012 är året som mitt stora äventyr börjar. Jag skall åka till USA för att jobba som Au Pair i ett år, det skall bli grymt kul och spännande. Följ med mig på min resa som förhoppningsvis kommer att bli AWESOME! :)

Julafton!

Kategori: Allmänt

Morgonen började inte som alla andra mornar. Utan vakna lite innan nio för att starta datorn och fixa till mig. 
Sedan var det supriseskype time med släkten i Sverige eftersom det var dags för Kalle ankas jul där hemma.
Farmor blev väldigt glad verkade det som. Skypa med dem och fick se Kalles Jul, så det kändes nästan som julafton då. Med mig hade jag T som låg i sängen och kollade med mig vilket var lite mysigt.
Sen var det dags att hoppa in i bilen för att bege sig mot New York state för lite jullunch hos vm moster och släkt. Och gisses, det kändes nästan som att vara på en släktträff hemma. Fullt ös medvetslös alltså. Kändes som att ha Josephine på besök. Tog 2 timmar att köra dit, sen var vi där i 4 timmar innan vi körde hem på två timmar igen. Och alla var ganska slut när vi åkte hem så alla sov nästan i bilen på vägen hem. Vp trodde alla sov så han stanna på MCdonalds för att köpa lite kaffe för att piggna till, fast då vakna alla andra och ville ha saker också haha. Ganska typiskt då han trodde att det bara skulle vara att köra in och ut igen hehe.
 
Sen kom vi hem och då var det dags att åka och hämta alla julklapparna i min vp lägenhet för att lägga dem under granen. Och förbereda med renmat ute i trädgården ( blev nog mer hundmat) Sen kakor och äggtoddy för tomten och en morot för Rudolf. Sen innan läggdags så var det dags att läsa "A christmas story" som de har gjort varenda år sedan T föddes för 10 år sedan. En väldigt mysig tradition faktiskt. Sen fick barnen faktiskt sömntabletter så att de skulle kunna somna, för så uppskruvade de var hade de inte somnat förrän det var dags att gå upp igen, och knappt det hjälpte då T vakna lite 5.30.
 
Peace Out!

Kommentarer

  • Josephine Rundcrantz säger:

    Jasså linus:-D:-D:-D
    Tar det på ett bra sätt, haha.
    Finns sjuka människor överallt.
    Elias han är ju som mig, rapp i flabben o rolig o underbar. Haha. Love you

    Svar: Jepp, det gör du rätt i :) Ja, det är han :) :)
    Love you to!
    Linus

    2012-12-27 | 21:26:13

Kommentera inlägget här: