linsluslinus.blogg.se

2012 är året som mitt stora äventyr börjar. Jag skall åka till USA för att jobba som Au Pair i ett år, det skall bli grymt kul och spännande. Följ med mig på min resa som förhoppningsvis kommer att bli AWESOME! :)

Tankar för dagen!

Kategori: Allmänt

Sitter här på kvällskvisten och kollar pokemon förstås! 
Så plingar det till på fejjan och då är det underbara Annie borta i Minnesota som vill prata lite.
Här har ni en till tjej som är lika underbart förvirrad och fundersam samt kluven som jag är.
Så vi diskutera alla möjliga saker som vi har på våra nahumhjärnor. 
Varför man måste vara 21 för att få gå ut och festa. Även fast här är 18+ klubbar så blir det inte riktigt samma sak liksom. Man vill ju träffa lite amerikanare. 
 
Sen det är om man skall förlänga eller inte. Och om man skall förlänga, vart skall man förlänga? Med samma familj eller en familj i ett annat område eller en ny familj i samma område. Samt hur länge skall man förlänga 6,9 eller 12 månader. Dealen är att om jag förlänger med 6 månader så kommer jag att åka hem 2 dagar innan jag fyller 21 och då känns det lite onödigt att förlänga. Även fast jag inte är en riktigt festprisse så vill jag ändå kunna festa ibland. Sen om man förlänger 9 månader så kommer man missa studenter och andra sommar trevligheter. Och förlänger man 9 månader till så kan man lika bra förlänga i 3 månader till så det blir 12 månader.
Vilka problem man har alltså. 
 
Sen alla ni hemma i Sverige som klagar på kollektivtraffiken. Ni skall vara grymt glada att ni har traffik överhuvudtaget. Har du inte en bil här så kan du knappt ta dig någonstans. Så länge du inte bor i storstan, typ som Boston eller New York, vilket suger totalt.
 
Fast man kan ju inte direkt klaga. Jag har ju ändå en bil ju :)
 
Nej nu är det snart dags att sova.
Tack för pratstunden Annie :P
 
 
Peace Out!
 

Kommentarer

  • annie säger:

    TACK igen Linus! :)
    så glad jag blir att få skriva och snacka med dig!
    det betyder jättemycket! fortsätt vara DU!! :D
    xoxo :*

    Svar: Tack du!Anytime you know. I'll be there. Nästan i alla fall :D
    Du med :P
    Linus

    2012-12-28 | 06:27:25

Kommentera inlägget här: