linsluslinus.blogg.se

2012 är året som mitt stora äventyr börjar. Jag skall åka till USA för att jobba som Au Pair i ett år, det skall bli grymt kul och spännande. Följ med mig på min resa som förhoppningsvis kommer att bli AWESOME! :)

Helgens bravader! Lördag!

Kategori: Allmänt

IKEA!
Idag var det äntligen dags att fara till IKEA och en svenskträff :)
Det var det första jag fråga när jag kom hit och nu två månader senare ( på två månadsdagen faktiskt ) så fick jag komma hit! 
Sen var det dags för Köttbullar, eller som de kallas här, Swedish Meatballs! Och de smaka iprincip som i Sverige, nomnomnom!
Sen tog vi en sväng på varuhuset innan det var dags att bege sig dit alla ville mest.
Mot bistron och vidare!
Där fanns alla svenska godsaker som tårtor, chokladbollar, lussekatter, kaviar, sill, knäckebröd och julmust med mera. Fast gladast blev jag nog för kaviarn faktiskt! Dels för att äggen här smakar inte lika gott som i sverige och för att jag måste ha kaviar på mina ägg! Och sen kommer glöggen förhoppningsvis smaka väldigt bra till julen också :)
 
 
 
Sen bar det hem till Emelie för att käka lite innan vi drog hem till Jasmin för att spendera kvällen/natten där innan jag körde hem!
Vi baka bananabread där och sen dansa vi zumba i hennes rum medans vi väntade på kakan innan det började droppa in lite folk här! Efter lite allmänt fjantande så var det dags för massagetime tydligen fast då åkte jag hem för det började bli sent och jag skulle upp relativt tidig på söndagen!
 
Men trevligt hade vi i alla fall!
 
Peace Out!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: