linsluslinus.blogg.se

2012 är året som mitt stora äventyr börjar. Jag skall åka till USA för att jobba som Au Pair i ett år, det skall bli grymt kul och spännande. Följ med mig på min resa som förhoppningsvis kommer att bli AWESOME! :)

Guess what? Boston today!

Kategori: Allmänt

Är vi inte otroligt varierande av oss va ? Det har inte gått en helg sen jag kom hit som jag inte har varit i Boston. Men det är en väldigt mysig stad så jag klagar inte.
 
Mötte upp Erna hemma hos henne för att sedan ta tåget in till Boston för att frukosta på Starbucks ( Det börjar också att bli en dålig vana, hahaha ) Sen mötte vi upp Adelina och åkte till Harvard Square för där skulle tydligen vara någon regatta och roddtävling. Sen hoppa vi på en gul skolbuss, så nu kan jag äntligen också säga att jag har åkt en sån :) Sen började vi promenera någonstans som vi trodde var in till Boston igen ( vilket det var även fast det tog långt tid ) 
 
Åt lite pizza innan vi åkte och hämta Emelies bil (hon mötte upp med oss i Harvard) för att sedan åka till Quincy där det väntade lite festligheter
 
Sen var klockan 7 på morgonen när vi åkte hemåt igen och självklart missa vi tåget med 5 minuter för vi hade en tidtabell från 2009 ( vet inte riktigt hur vi fått tag på den ) Så hitta ett annat tåg och sen taxi hem till Erna för att sova lite.
 
Vi hittade en liten svanparad också :)
Och helt sjukt 20 oktober och vi kunde gå i sommar kläder :)
 
Peace out!
 

Kommentarer

  • mamma säger:

    Både ser och låter som ni hade en ljuvlig dag i Boston :) Vilket väder! Häftigt att du äntligen har åkt en gul skolbuss ;) kram kram

    2012-10-25 | 06:43:01

Kommentera inlägget här: