linsluslinus.blogg.se

2012 är året som mitt stora äventyr börjar. Jag skall åka till USA för att jobba som Au Pair i ett år, det skall bli grymt kul och spännande. Följ med mig på min resa som förhoppningsvis kommer att bli AWESOME! :)

Ny vecka, nya mål!

Kategori: Allmänt

Inne på min tredje vecka i USA nu och nya mål skall sättas upp. Träningsmål!!
Skall träna varje vardag, vilket jag nästan har gjort sen jag kom till familjen, men skall också försöka att fortsätta med det, för jag tror det kan behövas. Fast sen så skall jag försöka äta nyttigare när jag är hemma på dagarna också för skafferiet är fullt med kakor och nutella osv. Så det skall jag försöka hålla mig undan, i alla fall på vardagarna, sen så kan man synda lite på helgerna. Det tycker i alla fall jag så nu är det slut med tårtätande,kakätande och när vi äter ute så skall jag försöka vara lite nyttigare. Får se hur länge det varar, hehe!
 
Här är tårtan från kalaset igår! Nomnomnom!
 
Sen så har jag ett mer intellektuellt mål och det är att jag skall försöka läsa en engelskbok i månaden minst. Eftersom jag vill lära mig språket ordentligt så får jag ju göra vad jag kan för att det skall gå. Så nu skall läshuvudet tas fram efter en allt för lång vila. Fast först så skall min bok läsas klart!
 
 
Ett borde läsas tycker jag!
 
 
 

Kommentarer

  • mamma säger:

    Låter som ett klokt beslut:)) Nu gäller det bara att ta fram karaktären och viljan att hålla fast vid det ;) Men det klarar du säkert :) Ett bra beslut att läsa en engelsk bok med, det skulle jag med behövt göra:( kanske något att fundera på på allvar?? Var det en bra bok som du höll på med nu då? Något att rekomendera? Måste till bibblan och låna ngt nytt att läsa efter att ha avslutat Jonas Berhgs bok så vi får se vad det blir:) Hoppas vi kanske hörs och syns på skype snart. kram kram kram

    2012-10-02 | 07:31:55

Kommentera inlägget här: