linsluslinus.blogg.se

2012 är året som mitt stora äventyr börjar. Jag skall åka till USA för att jobba som Au Pair i ett år, det skall bli grymt kul och spännande. Följ med mig på min resa som förhoppningsvis kommer att bli AWESOME! :)

Pokemon, måste fånga fler!

Kategori: Allmänt

 
 
Jag och lillkillen har vår lilla morgontradition innan det är dags för skola. Klockan åtta varje morgon så är vi båda färdiga med det vi behöver göra på morgonen och då sätter vi oss i soffan för att kolla på tv. Och det är vår pokemon morgon. Ganska mysigt tycker jag faktiskt att det är. Sen när det är slut så är det dags att köra till skolan och till gymmet. Idag var det dags för kick and core som är lite kickboxing inspirerat. Även hon bestämde sig för att modifiera passet lite och så slut i benen och så svettig var det länge sedan jag var. Och träningsvärk i ryggen hade jag innan och det blev bara värre efter det passet. Det sa till och med måndagstränaren som kom och besökte oss på hennes pass. 
 
 
Halvdöd tog jag mig hem för att lägga mig i soffan innan det var dags för att skypa med mamma, innan pojkarna kom hem och det är dags för tisdagskaraten. DÅ vm är ute med sitt företag hela kvällen idag så är vp här istället för att se till att barnen sköter sig och allt.
Så när vi sitter i soffan och kollar på tv så skakar hela huset. Trodde först att det var en av ungarna som smällde i dörren då jag precis hade sprungit upp på ovanvåningen för att hämta min dator, men det var inte dem och 10 minuter senare så fick vi reda på att det var en jordbävning i maine 2.5 timme upp i USA som var 4.0 på skalan, så det var en ganska bra jordbävning med tanke på att den var så långt borta från oss. 
Så nu har jag fått uppleva min första Amerikanska jordbävning även fast jag bor på fel sida av staterna.
 
Nu är det snart dags för sängen och se till så att pojkarna försöker somna.
 
Peace out allihopa!
 
Ps. Här är en bild på jättemoroten som jag åt igår. Gigantisk!
 
 
 

Kommentarer

  • mamma säger:

    Ja tack mitt hjärta för skypestunden tillsammans igår. Det var mysigt <3 Men fy vad läskigt med jordbävning och vilken tur att det inte var närmre er! Gillar din morot, nu måste du känna dig som en kanin efter att ha käkat den ;) Kram kram <3

    2012-10-17 | 06:55:16

Kommentera inlägget här: