linsluslinus.blogg.se

2012 är året som mitt stora äventyr börjar. Jag skall åka till USA för att jobba som Au Pair i ett år, det skall bli grymt kul och spännande. Följ med mig på min resa som förhoppningsvis kommer att bli AWESOME! :)

Regnet det bara öser ner!

Kategori: Allmänt

Ungefär en timme innan jag skulle köra til Newton för aupairmiddagen så valde moder natur att öppna himlen. Märkte inte det först för jag gjorde något annat ( typ kolla på tv hehe) 
Sen så satte jag mig i bilen för att köra och då var det nästan som om en flod kom från himlen. Där var säkert typ 2-3 cm vatten som stod på vägen minst och det var svårt att se hela bilfärden som jag dessutom aldrig har kört tidigare. Och vad tror ni händer. Jo lagom tills att jag kommer fram så slutar det självklart att regna.
Men jag är inte bitter för det. 
 
Det var en väldigt trevlig kväll iallafall med god mat och många skratt. Och skratten slutade lagom tills när notan kom för vi var 12 personer som skulle dela på den och alla hade ätit olika. Vi fick notan cirka 9.45 och när vi gick ifrån restaurangen och var färdig betalade så var klockan 11.15. Det känns inte som om att det behöver ta så långt tid att betala en nota. Det värsta var inte att det tog så långt tid, utan att där var några snåla fransyskor som bestämde sig för att "betala" sin del och sen gå hem. Problemet var att de glömde att betala 26 dollar som vi resterande fick betala. 
 
Här kommer i alla fall en bild på den mycket goda maten jag åt under kvällen.
 
 
Ha det gött!

Kommentarer

  • mamma säger:

    Skönt att bilfärden gick bra och att ni hade ne trevlig kväll med god mat och dryck :) kram

    2012-10-24 | 20:14:58

Kommentera inlägget här: