linsluslinus.blogg.se

2012 är året som mitt stora äventyr börjar. Jag skall åka till USA för att jobba som Au Pair i ett år, det skall bli grymt kul och spännande. Följ med mig på min resa som förhoppningsvis kommer att bli AWESOME! :)

Första dan på jobbet! På riktigt!

Kategori: Allmänt

Idag var första dagen som jag jobbade, på riktigt. För i fredags så var min vm med mig överallt så det var inte så himla jobbigt faktiskt. Eller det var inte jobbigt alls faktiskt :)
Men upp tidigt, eller ja klockan sju och det är inte så tidigt ju. Sen vid halv 9 körde jag T till skolan, tog cirka tio minuter och det är verkligen som på film. Man står och väntar i kön och kör fram till entren och släpper av ungarna sen kör man och fixar sina ärrenden och saker, för min del så bar det av hem igen för att leka med hunden hela dagen tills det att S kom hem från skolan och det var dags att köra och hämta T. Kön är ännu längre på eftermiddagen för alla barnen skall hämtas på samma gång. Och de gula skolbussarna, de existerar verkligen.
Sen är det dags för läxläsning och ipod/ipad spelande innan vm kommer hem och det är dags för mat. När hon kommer hem så är jag fri. så jag jobbar cirka en timme på morgonen. sen 3-3.5 på eftermiddagen. Inte så jättejobbigt jobb än. Sen kommer fler vardagssysslor att komma, men de är jag befriad ifrån änsålänge.
 
Over and Out!

Kommentarer

  • mamma säger:

    Skönt att du kommit igång på ditt nya jobb. Jag tror du får det riktigt bra hos din familj, dom verkar jättesnälla. love you

    2012-09-21 | 06:40:45

Kommentera inlägget här: