linsluslinus.blogg.se

2012 är året som mitt stora äventyr börjar. Jag skall åka till USA för att jobba som Au Pair i ett år, det skall bli grymt kul och spännande. Följ med mig på min resa som förhoppningsvis kommer att bli AWESOME! :)

Hemma?!

Kategori: Allmänt

Det känns lite konstigt att säga det, men nu är jag hemma. Detta är mitt hem för det kommande året. Helt sjukt om man tänker på det egentligen. Här skall jag bo hos en främmande familj som jag har pratat med två gånger via skype sammanlagt en timme och vidare mailkontakt. Men ändå, vet inte om jag hade vågat släppa in en människa från andra sidan jorden i mitt hem och ta hand om mina barn. Galet men oerhört spännande på samma gång faktiskt. Detta kan sluta var som helst. Vem vet, jag kanske inte ens kommer hem igen. Jag bestämmer mig kanske för att stanna här. Ingen som vet och inte heller jag. ÄN.......
 
Idag så har jag åkt med vm hela förmiddagen för att lokalisera olika viktiga platser och ställen samt åkt och handlat lite så att hon skulle få en liten ide om vad jag gillar och inte. Sedan innan hemfärd så åt vi på en italiensk restaurang i byn och gud vilken god pasta de gör. It's like I've died and come to heaven. Och portionen som man fick är gigantiskt, försökte äta upp, men kom ungefär bara halvvägs. Men praktiskt är då att man kan få en doggybag vart man en är så man kan njuta av maten hemma också :)
 
Hem en vända innan det var dags att hämta lk (lillkillen) och vänta på att sk (storkillen) skulle komma hem.
Sen var det bara en lugn hemma kväll, kolla på film, beställde pizza ( som för övrigt är mycket godare i Sverige)! och bara mysa. 
 
Over and out från US and A.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Åja hemma kan det få vara men nog hoppas vi några stycken här hemma att du allt kommer tbx till lilla sverige iallafall ;) Men först ska du njuta och ha det absolut bäst ett helt år over there <3 kramis

    2012-09-18 | 21:19:26
  • Moa säger:

    Måste bara säga att jag håller grymt mkt med om dina matåsikter! Portionerna är enorma :O Hoppas allt går som det ska, och gör det inte det går det ändå :) Ha det göttans! /Moa :)

    2012-09-20 | 02:07:44
    Bloggadress: http://ensamsoldat.blogg.se

Kommentera inlägget här: