linsluslinus.blogg.se

2012 är året som mitt stora äventyr börjar. Jag skall åka till USA för att jobba som Au Pair i ett år, det skall bli grymt kul och spännande. Följ med mig på min resa som förhoppningsvis kommer att bli AWESOME! :)

Meeting with the family!

Kategori: Allmänt

Torsdagmorgon. Väskorna packade och jag är redo för att åka till familjen, eller är jag det ? Inte riktigt än, först så skall personalen på akademin skrämma livet ur oss lite, precis som de har gjort varenda dag. Man skall tydligen alltid tänka att allting kommer att gå snett och att något dumt kommer att hända. Känns lite skumt på ett sätt, de sitter där och skrämmer upp oss och vill sedan att vi skall vara så avslappnade som vi bara kan vara. Och en sak till som är ganska roligt här på akademin och det är att svenskar sägs vara tystlåtna och försiktiga. Det stämmer väl inte riktigt i detta fallet tror jag haha, det är typ bara vi som syns och hörs här på akademin. Vi, tyskarna och franskkvinnorna haha. Sen var det lite party innan lunch och avfärderna började.
 
Klockan 12 så skulle vi samlas för att checka ut och åka, så ungefär ett var vi på flygplatsen för att sätta sig på ett fullsatt flygplan som var försenat i nästan en timme. 40 minuters restid innan vi anlände i Boston. På biljetten så stod det att det skulle ta det dubbla, men det är bara för att de vet att de skall bli försenade så sätter de längre flygtid så blir förseningen inte lika stor. Spännande system och ett annat spännande system är att man hinner inte hämta sin väska från bandet innan de har slängt av dem och ställt dem på rad. Crazy! 
Direkt när jag kommer ut genom dörrarna så ser jag min vp (värdpappa) stå och vänta på mig. Spännande!
 
En biltur på lite över en timme innan vi kom hem och fick vänta en stund på barnen och vm (värdmamma) skulle komma hem innan det var dags för mat. Grillad lax, ångkokta grönsaker och ett glas champ
agne :)
 
Detta känns som om det kommer bli ett härligt år, även fast jag vet att jag kommer sakna alla där hemma :(
 
 
 
Gammal bild, men jag har charmen eller hur?!
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Vad spännande att äntligen få träffa din "nya" familj som har turen att få ha dig boende hos sig i ett helt år <3 : Charmen har du kvar och den kommer att blända din familj. Love you hjärtat

    2012-09-18 | 21:17:01

Kommentera inlägget här: