linsluslinus.blogg.se

2012 är året som mitt stora äventyr börjar. Jag skall åka till USA för att jobba som Au Pair i ett år, det skall bli grymt kul och spännande. Följ med mig på min resa som förhoppningsvis kommer att bli AWESOME! :)

New York, New York I'm coming today! Again!

Kategori: Allmänt

CPR- Det var dagens tema på lektionerna samt lite annat smått och gott. Jag kunde redan det mesta precis som alla de andra svenskarna, men det var ändå ganska bra att få det gjort en gång till så man har det fräscht och klart i skallen. Sen igår morse så har vi varit indelade i olika färger beroende på när vi skall åka till flygplatsen imorgon. Gissa vilken färg jag blev ?
Kan ni det ?..... Grön förstås :)
 
Under lektionerna så kunde man då samla poäng till sitt lag för att kunna vinna ett häftigt pris.
Gissa vad, min färg vann och det var mycket tack vara mig ( inte för att skryta men det var det faktiskt) och tack vare en tysk i gruppen. Trodde först han hade en annan färg och att vi låg väldigt jämt, men sen så visade det sig att vi var samma färg faktiskt :) Så vi ledde efter första dagen och när andra dagen var slut så visade det sig att vi vann hela tävlingen och då var priset gratis transport till och från NYC. Alla svenskarna hade tänkt åka till shoppingcentret i närheten, men nu så blev det så att fyra av oss svenskar fick åka till NYC istället, vilket var mycket trevligt. 
 
Vi försökte att besöka de platser som vi inte besökte igår och det var först Central Park. Vi skulle ta tunnelbanan dit, så vi kollade vilket tåg vi kunde ta och hoppade på, men sen så visade det sig att det inte stannade där vi ville hoppa av utan åkte förbi och förbi flera av de nästkommande stationerna. Så det var bara att hoppa av och hoppa på ett annat tåg tillbaka och tillslut så kom vi rätt. Ganska sjukt att i en sån stor stad som NYC så får de plats med en så stor park. Ganska imponerande och väl där så var man tvungen att se till att inte bli nersprungen av alla hundratals joggare som finns där. Helt sjukt vad folket sprang där alltså :)
 
Sen så tänkte vi att vi skulle åka till Ground zero, men tji fick vi. Eller ja vi kom dit fast du behövde en biljett för att komma in eller så hittade vi helt enkelt inte rätt. Hungriga var vi också så in på Burger king och köpte lite mat för att powerwalka till tunnelbanan för att stressa tillbaka för att sedan stå där och vänta i en kvart haha. Men men, hade vi inte stressat hade vi fått ta en taxi tillbaka vilket inte hade varit så roligt :(
 
Sen var det bara på bussen och försöka att inte somna för att kunna sova när jag kom hem och nu så somnar jag vilken minut som helst. Godnatt!
 
Dagen i bilder!
 
Dagen i bilder alltså. Central Park och NYC in action.

Kommentarer

  • mamma säger:

    Ser ut som om ni hade det helt fantastiskt! Vilken upplevelse och vad mycket ni får se :) Tack för att du lägger ut så många och så fina bilder så vi kan följa med på din resa. Kram kram

    2012-09-19 | 07:45:59

Kommentera inlägget här: