linsluslinus.blogg.se

2012 är året som mitt stora äventyr börjar. Jag skall åka till USA för att jobba som Au Pair i ett år, det skall bli grymt kul och spännande. Följ med mig på min resa som förhoppningsvis kommer att bli AWESOME! :)

New York, New York I'm coming today!

Kategori: Allmänt

Hallå!
 
Idag så har lektionerna börjat och det känns verkligen som om man går i skolan. De ringer och väcker oss 06:00 för att vi sedan skall kunna äta frukost och så innan dagen börjar klockan 8. Träffade min rumskamrat imorse också. Max från Frankrike, han kom in vid 10 igårkväll så jag orkade inte hälsa på honom för jag var duktigt trött faktiskt, var ju vaken i 25 timmar ungefär plus minus några minuter haha.
 
Lektionerna var faktiskt inte så jätteroliga, men svenskarna är desto trevliga. Vi är ett riktigt härligt gäng på 10 individer, och kan ni gissa, jag är den enda killen i gruppen haha. Och av alla 145 aupairer så är där 7 killar. Lite lagom sådär. Och dagen till ära så är det ju 9/11 i hela USA och resten av världen också för den delen, men det är ju lite speciellt här borta. Så det som hände var att vi hade en tyst minut 8.36 för att hedra offren som omkom.
Och sen skulle vi ju faktiskt åka in dit på kvällen. 
 
Och det är det som alla har sett fram emot, att få åka till NYC, yeeey! En guidad busstur där vi fick se vart VÄNNER,SATC, vart SJP bor osv. Eller ja se och se, vi åkte förbi på den stora gatan så var detta smågator in som vi knappt hann kolla in på, men ändå! Och jag skrev igår att allting var stort när jag kom från flygplatsen, men köra på gatorna så är allt ännu större och bilarna är överallt och där är miljoner med människor. 8.5 miljoner bara i NYC's innerstad. lika många som finns i nästan hela Sverige. Helt crazy alltså! Det enda som jag blev lite besviken på är Empire State building. Alla säger att det är jättestor men eftersom allt annat är hur stort som helst så får det inte samma effekt liksom. Fast hade man flyttat den och ställt den på Hven så hade Hven nog sjunkit känns det som :)
Sista stoppet innan det var dags för hemfärd var Times Square och där vi fick stanna i en hel timme haha. 
Och visste man inte bättre så kunde man lätt tro att det var mitt på dan för det var så ljust från alla reklamskyltar. Sen gick vi en liten bit och då kom barnet inom mig fram för gissa vilken affär jag hitta ?
Disney! Go bananas totalt alltså och allt var så billigt. Lätt att jag skall köpa alla mina barns gosedjur och leksaker där inne haha!
 
En annan rolig sak var att hönsmamman kom fram inom mig, även då jag har nollkoll på vart vi är så skulle jag se till att alla var med och ingen kom vilse och då är alla minst 19 år ändå. Sen hade vi vårt lockrop ifall vi skulle tappa bort någon. Låt som en ko så högt du kan. MOOOOOOO
 
Slagen KO faller nu till sömn.!
 
 















 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: