linsluslinus.blogg.se

2012 är året som mitt stora äventyr börjar. Jag skall åka till USA för att jobba som Au Pair i ett år, det skall bli grymt kul och spännande. Följ med mig på min resa som förhoppningsvis kommer att bli AWESOME! :)

US and A!

Kategori: Allmänt

Idag var det nu dags, 01:45 ringde klockan och det var bara att gå upp och göra så iordning för att bilen gick 02:30 mot Malmö Hyllie och tåget mot köpenhamn. Orolig som pappa är så tryckte han på gasen och vi var på stationen 3, och tåget går 3.41 = Väntetid! Jippy. Som jag inte skulle ha nog av det idag liksom :) Men men, nu skall vi inte gnälla för jag skall ju faktiskt till USA liksom.
Tåget kommer och jag kramar pappa adjö för att sedan sätta sig på tåget och flygplatsen och vänta tills det blev incheckning för mitt flyg. Gissa när, en timme efter jag kom till flygplatsen. När jag väl kom på planet så tog det en knapp timme tills det var framme i Frankfurt och där var det nästan bara att gå till gaten för att boarda nästa plan. Fick vänta ungefär 20 minuter innan det var dags och det skulle vara 2.5 timmes väntetid mellan planen, men innan alla hade kommit av och man tog sig fram till planet och igenom alla kontroller och allt så var det inte så mycket tid kvar sen. 
 
 
 
Trots att det är åtta timmar till New York från Frankfurt så känns det inte så länge. Max 6 faktiskt, vilken är ganska bra, sen hade jag tur och hamnade precis vid nödutgången på vingen så jag hade ingen framför mig och kunde bre ut mig lite extra :) Men maten var ju inte direkt något att hurra för, ungefär en timme innan flyget skulle anlända så skulle vi få något att äta och då hade de beställt fel antal av den ena sorten så det enda som fanns var till mig var en kringla med korv på?! Oerhört gott, verkligen! Så fantasifullt så det knappt är sant haha.
 
Framme på JFK så skulle shuttlebussen vänta på mig för att ta mig till hotellet. Trodde jag, nej först så skulle man stå två timmar i kö för att komma igenom immigrationcontroll. Två timmar, fast det kändes faktiskt inte riktigt så länge. Sen var det bara att gå ut genom declarationcontroll. Klarade mig som tur var :) Hoppa in i bilen och kördes till hotellet. Tog ungefär 1 timme allt som allt. Så från det att jag landade tills att jag var på hotellet tog de tre timmar. Fast har man varit på resande fot så länge så spelar det inte så mycket roll faktiskt.
Incheckning och regelgenomgång innan det bar upp till rummet. Satt där i till sex ungefär, chattade med människor på facebook och bloggade lite, skönt att ha landat halvt nu i alla fall. 
 
 
Sen när jag skulle gå ner så träffar jag på två svenskar. Sofia och Josefine och vi alla var vrålhungriga så det bar upp till resturangen som visade sig ligga längst ner. Tur för hissen som var grymt snabb. Jag och josse blev det vid maten för sofia och moa skulle fixa några saker först så vi pratade om våra resor. Och en som nästan dog av skratt när jag berättade om min kringelincident var Josse, hon fick väldigt svårt att sluta skratta haha.
 
Nej nu så kallar sängen för klockan ringer 06:00 imorgon!
 
Over and Out! Peace!

Kommentarer

  • Miss.mjau säger:

    Snygg outfit nertill Linus, lätta, fotriktiga o luftiga skor, helt anpassade efter årstiden....;)När du drar upp mysbyxorna så kommer de verkligen till sin rätt!!!
    Kringla med korv verkar ju närande o gott, och fullt tillräckligt på en flight som varar några timmar. Hoppas att du hade fått lite mer i magen sedan du lämnade hemmet mitt i natten annars var det oerhört torftigt må jag säga. Det ska bli spännande att följa dig här. Ha det Bäst

    2012-09-14 | 23:39:24
  • mamma säger:

    Oj oj det var ju inte världens lyx precis, men tur att du är berest och van att härda ut :) Vad skönt att allt gick bra trots alla byten och väntetider och framför allt så skönt att du äntligen är framme och ditt äventyr nu har börjat på riktigt! Miss you & älskar dig <3 <3 <3

    2012-09-15 | 08:47:29

Kommentera inlägget här: