linsluslinus.blogg.se

2012 är året som mitt stora äventyr börjar. Jag skall åka till USA för att jobba som Au Pair i ett år, det skall bli grymt kul och spännande. Följ med mig på min resa som förhoppningsvis kommer att bli AWESOME! :)

Visiting a foreing country!

Kategori: Allmänt

Sovmorgon vad är det ?
 
Ja, några ordentliga sovmorgnar har det inte varit denna sommaren och inte heller idag. För idag så begav jag och Elias oss över till grannlandet Danmark för lite strosning på ströget. Då Elias inte har varit i Skåne innan han kom ner hit så har inte heller varit i Danmark så det var därför vi tog tåget och båten över till Helsingör. 
En väldigt mysig stad så om ni inte har varit där så borde ni verkligen åka dit och strosa. Hur mysigt som helst.
Tanken för min del var att jag skulle äta lite pölse till lunch där då det är typ så danskt som det kan bli. Men ödet ville annat för det blev lite sushi och en iskall cola på glasflaska. Cola på glasflaska är ju typ det godaste som finns ungefär. Finns inte mycket som slår det. Det är alltså något speciellt med det, vet inte om det bara är mentalt eller om där är någon skillnad på receptet fast det är så sjuuuuukt gott alltså.
 
Köpte även så kallad "stinkost" till farmor, det luktar ju så himla gott med stinkost och det smakar ju helt fantastiskt också ju. Just so you know
 
Sen så är jag ju så snabb på att kolla på filmer som kommer ut. Ikväll så var det dags för att se på Avatar! Jag vet ute i god tid. Grymt bra film egentligen även fast den är helt absurd. Och det är helt knäppt att folk tog livet av sig när denna filmen kom. Bara för att de ville bo i en perfekt värld. Vad är det som är så perfekt med att ha själen i en fläta på ryggen som man sen kan koppla samman med alla varelser och växter. I alla fall, en grymt bra film var det.
 


 
Peace out!

Kommentarer

  • mamma säger:

    Nej sova kan man göra en annan gång eller hur?? Vad härligt att ni tog er över till danmark som är så himla fint och mysigt! Älskar verkligen danmark <3 Närheten dit är nog det jag saknar mest här uppe men det går ju att åka ner och över om man har lust ;)
    Vad gott med Coca cola på flaska!! Nej det är verkligen svårslaget gott :) Sushi däremot vet jag inte för det har jag aldrig ätit..skäms på mig ;)
    Vad skönt att ni hade en fin dag tillsammans och vädret var med er . Love

    2012-09-10 | 06:47:37

Kommentera inlägget här: