linsluslinus.blogg.se

2012 är året som mitt stora äventyr börjar. Jag skall åka till USA för att jobba som Au Pair i ett år, det skall bli grymt kul och spännande. Följ med mig på min resa som förhoppningsvis kommer att bli AWESOME! :)

Police encounter!

Kategori: Allmänt

Sa ju att det skulle bli ett kort inlägg kring New York, fast detta förtjänar ett eget inlägg haha!
Bussturen påväg hem från New York pratar jag om.
 
Efter lite om och men så hitta vi hållplatsen där bussen skulle gå ifrån, och vi lyckas hitta Boston skylten också, så vi ställer oss i kö. Dock i början av kön, så det var bara att fortsätta gå 50 meter innan vi hittar slutet. Lite panik fick man då, för inte en chans att alla skulle få plats på en buss. Dock så skulle hälften med bussen 10 minuter innan oss. Den bussen kör och vi väntar på vår buss som är 20 minuter sen. Vi går på och jag är inte ens säker på om alla lyckas komma på denna bussen också, så mycket folk var där.
Åker cirka två timmar innan bussen stannar av okänd anledning. Busschauffören säger ingenting och efter 15 min går killen brevid mig fram och frågar och då hade han lyckats köra in i en bil, inget allvarligt men ändå, och att vi vänta på polisen. 10 minuter senare så kommer polisen för att ta allas namn och uppgifter så det var bara att langa upp körkortet och ytterligare 35 minuter senare så kunde vi äntligen starta bussen och köra igen.
Ytterligare två timmar innan vi kom till Boston och sen hade jag två timmar till innan jag var hemma i sängen.
 
Så nu kan man pricka av en sak på listan, min första encounter med den amerikanska polisen. Hoppas att det inte blir några fler haha :P Tror dock minst en gång till för att T och S kusin på min vp sida är polis och jag lär nog träffa honom när jag skall hälsa på hans släkt i Florida.
 
Peace Out!

Kommentarer

  • Anna säger:

    Meen åh vad jag kände att jag nog längtar lite efter Linus när jag läser din blogg :) Hoppas du har det helt fantastiskt å kanske att vi kikar över!
    Kramar Anna, å säkert Alex också :)

    2013-01-08 | 09:20:46

Kommentera inlägget här: