linsluslinus.blogg.se

2012 är året som mitt stora äventyr börjar. Jag skall åka till USA för att jobba som Au Pair i ett år, det skall bli grymt kul och spännande. Följ med mig på min resa som förhoppningsvis kommer att bli AWESOME! :)

Hockey, Pride och aupairmöte!

Kategori: Allmänt

Fredagen spenderades med att sitta inne hela dagen då det bara regna och regna lite till. 
Tog mig dock till Natick på kvällen, för att vi skulle äta middag och säga hejdå till Erika som var här på semester. 
Hittade ett par chinos ( gissa vilken färg?) Gröna förstås, och de kostade bara 7 dollar. Så kan inte direkt klaga där heller. Sedan så kollade vi på hockey när vi åt. Boston spelade semifinal i Stanley Cup och de vann. Så de är i FINAL. Underbart! :D
 
Lördagen skulle bli ganska lugn verkade det som, började dagen med att kolla på damernas tennis final i franska öppna. Regna skulle det också göra hela dagen. men tji fick vi, så det bar av in till Boston för att gå på pridefestivalen. Kängor, långa byxor och tjock skjorta på, för att välkomnas av solen och värmen inne i Boston, puhh alltså. Gisses vad varmt det blev. men gud vilken härlig stämning det var inne i Boston alltså. så sjukt härligt med alla människor och all glädje och kärlek som spred sig. 
Hehe :D
 
Söndagen bjöd på aupairmöte i Hopkinton där vi skulle paddla kajak/kanot. Träffade Adelina som jag inte träffat på ett bra tag, så det var ju mycket trevligt. Paddlade runt och sen käkade vi körv och åt chips. Träffade en spanjor som tydligen varit här i 10 månader. Pablo hette han. skön snubbe där alltså. Blev lite badande också, inte supervarmt men helt badbart alltså. Pablo och Adelina fega ur lite så jag fick hjälpa dem på traven lite hehe :P 
Sedan så drog jag och Adelina och käka den ostigaste pizzan jag någonsin har ätit alltså innan vi avslutade kvällen med att ha gräskrig i parken i Newton. 
 
Så en grymt trevlig helg helt enkelt! :D
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: