linsluslinus.blogg.se

2012 är året som mitt stora äventyr börjar. Jag skall åka till USA för att jobba som Au Pair i ett år, det skall bli grymt kul och spännande. Följ med mig på min resa som förhoppningsvis kommer att bli AWESOME! :)

Resume!

Kategori: Allmänt

Då kommer nu en liten resume från de gågna veckorna!
 
Florida var helt underbart alltså. Om jag någon gång flyttar hit igen så lär jag nog (läs absolut) landa där nere. My type of thing you know. Kanske hamnar i south carolina också. man vet aldrig. Grymt vacker stad är charleston alltså! 
 
Jag har varit på två konserter! där man har sett väldigt många artister om man säger så.
Var duktig och filmade alla på första konserten, men så duktig som jag var så sjöng jag ju med till alla sångerna och jag sjöng ganska högt, så man hör mer av mig än vad man hör av artisterna. Och som alla vet så är jag ju inte direkt något mästare på att sjunga ju! :D
Summerjam! :D
 
Sedan så var ju mamma, filippa och Elias här!
Det var nog en av de konstigaste sakerna att uppleva alltså. Detta är liksom mitt liv och det är bara jag som skall vara här. Sen så kom de hit. Det känns så fel på något sätt. Även fast det var hur roligt som helst att få se dem igen efter 9 månader. Det mesta vi gjorde var typ att shoppa. Vi hann besöka Natick tre gånger och Solomon Pond Mall två gånger. Plus en dag inne i Boston där vi gick på akvariumet, shoppa lite, och bara myste helt enkelt. Sedan så var vi i New York. Skulle regna hela lördagen när vi var där, vi klarade dock oss ganska bra tills det att vi stod utanför Central Park och kollade på street performers, när det började blixtra lite. Sedan så började det dugga lite innan himlen öppnade sig totalt och alla blev helt genomblöta. Vi bestämde oss för att gå till hotellet för klockan var tre och incheckningen började då. Det tog cirka en halvtimme att gå dit, och det var också  ungefär så länge som regnet varade. Så genomblöta och hungriga kom vi fram till hotellet. Vi satt och torka kläderna med hårfönar och strykjärn. En upplevelse det också. Times Square och frihetsgudinnan hann vi också med. En trevligt stund här borta alltså.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Ja du hjärtat mitt, visst var det konstigt att hälsa på dig i ditt tillfälliga liv men helt underbart att få träffa och umgås med dig igen efter alltför lång tid. Det var så mysigt och visst hann vi med mycket shopping men även en massa annat, baseball , karateträning , lacrossträning och allmänt mys. Men du glömde det bästa i Boston !!! Min favoritaffär the christmas shop :)) Den skulle jag besöka igen om jag kom dit och då skulle vi åka på valsafari med, det hade varit häftigt :) Ja nu får vi se om vi ska komma och hälsa på dig i florida istället nästa gång, det vore inte helt fel ;)
    Tack och hej leverpastej nu blir det en macka innan sängen kallar, imorgon bär det av till skåneland :) Love you limpis

    2013-06-12 | 21:49:34

Kommentera inlägget här: