linsluslinus.blogg.se

2012 är året som mitt stora äventyr börjar. Jag skall åka till USA för att jobba som Au Pair i ett år, det skall bli grymt kul och spännande. Följ med mig på min resa som förhoppningsvis kommer att bli AWESOME! :)

Återigen!

Kategori: Allmänt

Ännu en helg har nu passerat och jag hade lång helg denna helgen. ( Var ledig i fredags pågrund av snöstormen som bestämde sig för att komma och hälsa på) Vi fick lite mer än en halv meter snö torsdag kväll till fredag eftermiddag. Så sen var det bara ut och skotta.
Kvällen spenderade jag med familjen och vi kollade på film och hade mysigt.
Lördagen bestod av att jag tog mig till Emilia och så åkte vi och shoppa lite ( köpte dock bara strumpor, kan ni tänka er liksom) Sedan så handla vi massa snacks för att kolla på mellofesten ju. Sen bar det av hem till Ebba för att ha tacokväll med hennes vföräldar. Mycket trevligt. Sen hem och sova efter det.
 
Söndagen blir lite större nu!
Dels för att jag har lyckats vara här i 6 månader idag vilket innebär att det är halvtid nu liksom. Dags att börja fundera på vad som skall hända om ytterligare 6 månader. Kan dock inte riktigt fatta att jag har varit här i 6 månader redan. Helt galet alltså. Fast alla ni som känner mig vet ju vilken beslutsångest jag kan ha, så jag lär väl använda all tid jag kan innan jag bestämmer mig för vad som händer liksom. Fast jag är otroligt glad att jag har gett mig in på denna resan och får vänner för livet. Men det har även fått mig att inse hur bra jag har det därhemma och att jag faktiskt saknar alla de saker som jag tog förgivet. Det är nog något av det bästa som har hänt mig här alltså. Man inser så mycket saker.
Och nu är vintern över när som hoppas jag vilket innebär sol och sommar och semester och allt annar roligt som dessa 6 månader kommer ha att erbjuda :) Kan inte rikitgt fatta det alltså. Gahh.
 
Fast nu är det dags för sängen, så kommer kanske ett djupare inlägg en annan dag.
Skypa dock med Alex och Anna idag. Alltid trevligt. Två gånger på 6 månader. Inte helt fy och skam det där alltså! :D Höhö'
 
Söndagen bjöd dock på lasertag ( där jag vann totalt alltså ) när vi åkte så var jag på 4 ställen på dagens topplista. En andra plats där jag var slagen med 1000 poäng ( vilket var två träffar ) Sen bio som fick avsluta dagen. 21 and over. A very hilarious movie alltså. väldigt rolig :)

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Det är verkligen helt otroligt att halva tiden redan gått! Hur har vi stått ut här hemma utan vår älskade Limpa ?? Nu ser vi fram emot att snart äntligen få träffas <3
    Vad kul att du skypade med bror din och hans älskling, var det du eller dom som var initiativtagare till det tro??
    Tycker dock att det är skönt att du fick lite snö att skotta, du kunde ju låtit oss få den istället så skoterspåren fylls på lite ;)
    Love you hugs and kisses

    Svar: Ja, tänk då om jag förlänger haha. Vad gör ni då ? Haha, vad tror du, det var ju jag. 3 månadersprincipen liksom!
    Jag hade mer än gärna givit er all snön vi fick då och av nemo. Utan några som helst bekymmer faktiskt!
    Love love
    Linus

    2013-03-13 | 10:58:11

Kommentera inlägget här: